Trendy v oboru PR z pohledu Francie
S odlišnou mentalitou jednotlivých národů souvisí i různý přístup k oboru PR a ke komunikačním a marketingovým nástrojům. Díky nim je na daných trzích možné uspět. V rámci Evropy patří k oblastem se specifickým PR prostředím například Francie a další frankofonní státy.
Přestože například lidé v USA, a to i z oboru, považují tyto země jen za součást evropského regionu, po shrnutí nejvýraznějších odlišností vidíme, že tomu tak není.
Větší důraz na lokální trh
Firemní i soukromí klienti mají větší důvěru k francouzským firmám a jejich francouzským tiskovým mluvčím. Navíc odmítají typické mezinárodní marketingové fráze a klišé.
Komunikativní a přátelští Francouzi také stále místo videohovorů a videokonferencí, kterým dávají přednost například v USA nebo Velké Británii, preferují klasické akce, kde se lidé potkávají a diskutují tváří v tvář. Nedochvilnost a dostatek času na oběd i další pauzy bývají během těchto eventů samozřejmostí.
Základem úspěchu je mluvit a myslet francouzsky
S francouzskou národní hrdostí se nepojí jen nutnost domluvit se s klienty z této země jejich rodným jazykem. Velice se vám bude hodit i schopnost vcítit se do jejich povahy a celkově životního stylu.
Tradice a vliv blogerů
Dlouhou tradici a velký vliv tu mají blogy. Spolupráce s blogery, trendsettery a dalšími influencery se stala nutností, bez které se neobejde téměř žádná francouzská PR agentura. Důležité je ale také rozlišovat klasické media relations od kooperace se subjektivními a úžeji zaměřenými blogy, které kladou důraz na kult osobnosti a identifikaci s ní.
Podpora kampaní na sociálních sítích, vytváření facebookových fan stránek a natáčení videí mají na francouzské PR půdě mnohem větší důležitost a odezvu než na jiných evropských trzích.
Vložte komentář