Offrecord

Síla světových contentových kampaní

Jak se zviditelnit a oslovit co nejvíce potenciálních klientů? Světové společnosti a osobnosti bojují o pozornost. Přiučte se od nich.

Každoročně je možné dohledat žebříčky, které hodnotí nejúspěšnější kampaně v oblasti content marketingu. Kritéria jsou různá: originalita, počet návštěvníků, humor nebo všestrannost.  Vybrali jsme pro vás tři nejzajímavější. A to hned ze zcela rozdílných oblastí.

Zábavná věda a technika

Stejně jako se Red-bull stal symbolem odvážného životního stylu, tak se společnost GE dostává do sfér vědy a techniky.

Gereports.com je online magazín, který každý den přináší nové informace a oslovuje široké publikum. Inženýři se sem chodí inspirovat, investoři zjišťovat, jak GE vydělává, akcionáři ujišťovat, že jsou jejich peníze dobře uložené.

 

Online magazín Gereports.com

Všestrannost webu koresponduje s širokým zaměřením společnosti. Díky tomu mohou autoři přinášet příběhy ze světa médií, finančnictví, energetiky a dalších. Slovo příběh je zvolené záměrně. Dle editora webu, Tomase Kellnera, články mají skutečné hrdiny, kteří se snaží řešit skutečné problémy a dosáhnout skutečných výsledků.

GE Reports je zároveň efektivním způsobem spojen se sociálními sítěmi. Využívají stále populárnější Snapchat i čínský WeChat.

Hipmunkovi nikdo neunikne

Hipmunk se řadí mezi hvězdy start-upového nebe. Online server, založený v roce 2010, se soustředí na vyhledávání a třídění letů. V popředí zájmu je spotřebitel. A pro něj zakladatelé společnosti vytvořili i speciální blog. Je tříděn tak, aby mu neunikl žádný dotaz ohledně cestování zadaný do internetového vyhledávače.

„Proč byste měli jíst sushi v nákupních střediscích?“. Takové nadpisy znějí na první pohled banálně. Jedná se ovšem o strategický tah, jak oslovit uživatele sociálních sítí, kteří se tématem cestování zabývají. I tímto způsobem se zvyšuje povědomí o značce samotné.

„Jak zabránit dehydrataci při cestování“ či „Jak si správně zabalit kufřík“. Další sekce je zaměřená na potenciální cestovatele, kteří se právě někam chystají a nemají prozatím tolik zkušeností.

A v neposlední řadě konkrétní tipy na cestování jako: „Kde nejlépe oslavit 4. července“ nebo „6 amerických měst s cenově dostupným gurmánským zážitkem“.

Takto pojatý content marketing může na stránku přivést vlastně kohokoliv. Výjimečná je i frekvence příspěvků. Průměrně zde přibudou 2 články denně, někdy i více.

 

Hipmunk maskot, zdroj: Grumomedia.com

 

A jako třešnička na dortu? Neodolatelné zvířátko s roztomilými leteckými brejličkami jako maskot.

Sanders jako contentový král

Nakonec pojďme zabrouzdat do politických vod. Prezidentská kampaň zasáhla Spojené státy a jednotliví kandidáti se kromě jiného trumfují i ve své vlastní propagaci.

Ve sféře content marketingu však stojí za zmínku především demokratický kandidát Bernie Sanders. Jeho prezentace proběhla v takovém rozsahu, kterým se nemůže pyšnit žádný současný ani minulý kandidát. Vždyť právě tento 74letý senátor zaznamenal největší nárůst sledujících od doby, kdy oznámil účast v bojích o Bílý dům.

Lidé nepotřebují vědět, co si právě kupuji v obchodě, nebo jak se jmenuje můj pes, ale potřebují znát důvody, proč jsou miliardáři stále bohatší a chudí lidé stále chudší,“ říká Bernie o své aktivitě.

Unikátní byl jeho přístup. Bernie Sanders se zcela vyhnul zbytečným informacím a lidem rovnou naservíroval to nejdůležitější. Podařilo se mu především definovat svoje cílové publikum a na něj zcela zaměřit své jasné vize. Jeho neprůstřelný postoj byl podpořen vizáží staršího neoblomného muže, který neplýtvá úsměvy.

A byl zkrátka všude: YouTube, Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat a samozřejmě na vlastním webu. Ten se stal středobodem jeho komunikace. Při vstupu vás vítá rámeček, kam můžete vyjádřit své problémy a názory. Sekce„Issues“ jednoduše shrnuje hlavní cíle kampaně. Vše je navíc doplněno o video, které animovaným způsobem přibližuje nejpalčivější společenská témata.

Předvolební kampaň Sanderse, zdroj: Instagram.com, @berniesanders

Pochopil, že content marketing se může stát způsobem, jak zvýšit povědomí o vlastní značce. Jeho posty na Facebooku či Instagramu nebyly zbytečné dlouhé. Ovšem vždy si dával záležet, aby čtenáře odkázaly na jeho webovou stránku.

A jaká kampaň inspiruje vás? Podělte se v komentáři.