Jak se zviditelnit a oslovit co nejvíce potenciálních klientů? Světové společnosti a osobnosti bojují o pozornost. Přiučte se od nich.
Každoročně je možné dohledat žebříčky, které hodnotí nejúspěšnější kampaně v oblasti content marketingu. Kritéria jsou různá: originalita, počet návštěvníků, humor nebo všestrannost. Vybrali jsme pro vás tři nejzajímavější. A to hned ze zcela rozdílných oblastí.
Zábavná věda a technika
Stejně jako se Red-bull stal symbolem odvážného životního stylu, tak se společnost GE dostává do sfér vědy a techniky.
Gereports.com je online magazín, který každý den přináší nové informace a oslovuje široké publikum. Inženýři se sem chodí inspirovat, investoři zjišťovat, jak GE vydělává, akcionáři ujišťovat, že jsou jejich peníze dobře uložené.
Všestrannost webu koresponduje s širokým zaměřením společnosti. Díky tomu mohou autoři přinášet příběhy ze světa médií, finančnictví, energetiky a dalších. Slovo příběh je zvolené záměrně. Dle editora webu, Tomase Kellnera, články mají skutečné hrdiny, kteří se snaží řešit skutečné problémy a dosáhnout skutečných výsledků.
GE Reports je zároveň efektivním způsobem spojen se sociálními sítěmi. Využívají stále populárnější Snapchat i čínský WeChat.
Hipmunkovi nikdo neunikne
Hipmunk se řadí mezi hvězdy start-upového nebe. Online server, založený v roce 2010, se soustředí na vyhledávání a třídění letů. V popředí zájmu je spotřebitel. A pro něj zakladatelé společnosti vytvořili i speciální blog. Je tříděn tak, aby mu neunikl žádný dotaz ohledně cestování zadaný do internetového vyhledávače.
„Proč byste měli jíst sushi v nákupních střediscích?“. Takové nadpisy znějí na první pohled banálně. Jedná se ovšem o strategický tah, jak oslovit uživatele sociálních sítí, kteří se tématem cestování zabývají. I tímto způsobem se zvyšuje povědomí o značce samotné.
„Jak zabránit dehydrataci při cestování“ či „Jak si správně zabalit kufřík“. Další sekce je zaměřená na potenciální cestovatele, kteří se právě někam chystají a nemají prozatím tolik zkušeností.
A v neposlední řadě konkrétní tipy na cestování jako: „Kde nejlépe oslavit 4. července“ nebo „6 amerických měst s cenově dostupným gurmánským zážitkem“.
Takto pojatý content marketing může na stránku přivést vlastně kohokoliv. Výjimečná je i frekvence příspěvků. Průměrně zde přibudou 2 články denně, někdy i více.
A jako třešnička na dortu? Neodolatelné zvířátko s roztomilými leteckými brejličkami jako maskot.
Sanders jako contentový král
Nakonec pojďme zabrouzdat do politických vod. Prezidentská kampaň zasáhla Spojené státy a jednotliví kandidáti se kromě jiného trumfují i ve své vlastní propagaci.
Ve sféře content marketingu však stojí za zmínku především demokratický kandidát Bernie Sanders. Jeho prezentace proběhla v takovém rozsahu, kterým se nemůže pyšnit žádný současný ani minulý kandidát. Vždyť právě tento 74letý senátor zaznamenal největší nárůst sledujících od doby, kdy oznámil účast v bojích o Bílý dům.
„Lidé nepotřebují vědět, co si právě kupuji v obchodě, nebo jak se jmenuje můj pes, ale potřebují znát důvody, proč jsou miliardáři stále bohatší a chudí lidé stále chudší,“ říká Bernie o své aktivitě.
Unikátní byl jeho přístup. Bernie Sanders se zcela vyhnul zbytečným informacím a lidem rovnou naservíroval to nejdůležitější. Podařilo se mu především definovat svoje cílové publikum a na něj zcela zaměřit své jasné vize. Jeho neprůstřelný postoj byl podpořen vizáží staršího neoblomného muže, který neplýtvá úsměvy.
A byl zkrátka všude: YouTube, Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat a samozřejmě na vlastním webu. Ten se stal středobodem jeho komunikace. Při vstupu vás vítá rámeček, kam můžete vyjádřit své problémy a názory. Sekce„Issues“ jednoduše shrnuje hlavní cíle kampaně. Vše je navíc doplněno o video, které animovaným způsobem přibližuje nejpalčivější společenská témata.
Pochopil, že content marketing se může stát způsobem, jak zvýšit povědomí o vlastní značce. Jeho posty na Facebooku či Instagramu nebyly zbytečné dlouhé. Ovšem vždy si dával záležet, aby čtenáře odkázaly na jeho webovou stránku.
A jaká kampaň inspiruje vás? Podělte se v komentáři.