Proč je důležité mít odpovědný management?
„Nelze budovat reputaci na základě toho, co jednou hodláme dělat“ … Píše se první polovina 20. století a symbol automobilového průmyslu Henry Ford buduje společnost na neotřesitelných základech svého současného ideového a produktového portfolia. Odkaz světu je jasný – buďte věrohodní, spolehliví, důvěryhodní a mějte vědomí odpovědnosti.
Až dnes se Foglarovská hesla stávají minimálním standardem manažerského prostředí. Poslední roky totiž přinášejí vyšší požadavky na management a jeho počínání. Pro spotřebitele je to právě výkonné vedení, které zcela odpovídá za řízení zisku a určování firemní kultury.
Dělejte věci správně
Globální průzkum FleishmanHillard odhalil, že 27 % spotřebitelů vnímá image značky na základě chování vrcholného managementu firmy. V tomto směru se především neprůhledná, ututlaná rozhodnutí stávají zastaralým standardem. Moderní způsob se posouvá k větší transparentnosti a častějšímu zapojení všech členů organizace.
Pochopení smyslu věty „Dělat věci správně“ se liší minimálně podle jednotlivých zemí. Ve Velké Británii, Japonsku a Německu se synonymem stává transparentnost, v USA a Kanadě se jedná o podnikání v mezích etických bariér.
Očekávání zúčastněných na tom, aby společnosti „dělali věci správně“ je stále větší, ovšem skutečnost pokulhává. Pro společnosti je často velmi problematické nalézt tu správnou cestu, kde a jak se chtějí odlišit od průměru a přitom dostát očekávanému fair-play jednání.
Nejistota vytváří nedůvěru a kritiku
Rozevírající se nůžky mezi očekávanou výkonností firmy a reálnou situací jsou stále markantnější. Až 44 % společností je v USA hodnoceno jako zcela nedůvěryhodných. V Německu narážíme na číslo 36 %, ve Velké Británii dokonce na 24 %.
Kritika ale ještě nikoho nezabila a může se stát hnacím motorem prosperity. Je nezbytné, aby si manažeři uvědomili, že současná doba přeje vysokým očekáváním, obavám z potenciální krize a větší informovanosti všech stakeholderů. Sklízení ovoce dávných úspěchů nefunguje. Vše musí mít jasný plán, jak obstát ve stále se měnícím světě.
Hlad po informacích
Důvěryhodná a frekventovaná komunikace je celkově stále na nízké úrovni. Spotřebitelé mají většinou málo relevantních informací. Průzkumy však ukazují, že lidé touží po otevřené a sdílné komunikaci, kdy se společnosti dělí o své procesy a praktiky.
Cílem by mělo být citlivé nastavení toho, co sdělíte svým zákazníkům a tím, co reálně uskutečníte. V zápalu konkurenčního boje často společnosti podléhají přílišnému entuziasmu a svoje cíle přehnaně nastřelí tak, aby získaly všechny výhody. Neuvědomují si, že přitom zcela pravdivý příběh je to, co táhne, a který vytváří vítěze.
Vložte komentář