Offrecord

Přidaná hodnota pro zákazníky a reputace firmy

V současné době význam zákaznických benefitů celkově klesá, vždy ale záleží na konkrétním produktu i na odvětví, ve kterém vaše firma působí. Možná byste tuto oblast neměli podceňovat.

Podle výsledků světového průzkumu společnosti FleishmanHillard z roku 2015, má přidaná hodnota a benefity pro zákazníky asi 55% vliv na pověst celé firmy. A takovému číslu byste jako majitelé nebo marketingoví specialisté měli věnovat dostatečnou pozornost.

V nedávné době prošla komunikace značek se zákazníky výraznou změnou. S globalizací společnosti přišla i globalizace kultury a produktů. Vše musí odpovídat univerzálním standardům, být důmyslné, přístupné rychlým změnám a rychle dohledatelné. Velký vliv na všechny oblasti života začaly mít digitální a sociální média a globální ekonomika se stala nepředvídatelnou.

Firmy, které se dokážou rychle přizpůsobit, mohou ale právě z těchto nových skutečností těžit. Vytvářejí strategie, které na základě reálných dat a analýz s přípravou na budoucnost marketingu pomáhají. Z průzkumů zjišťují, jak inovovat přesně podle přání klientů. Nabízejí jim tedy různé věrnostní programy, pořádají VIP akce, prezentují produkty neobvyklými způsoby nebo dávají najevo, že zvládnou vyřešit i možnou krizi. Zákazníci se pak rádi sami od sebe zapojují do marketingu firmy, třeba prostřednictvím různých soutěží či anket.

Ať už se pohybujete v oblasti módy, zábavy, turismu nebo třeba bankovnictví, nejen kvalitní produkty, ale také jejich správná a vhodně cílená komunikace vám mohou pomoci k tomu, abyste se jednou zařadili mezi lokální či dokonce světovou špičku.

Z průzkumu vyplývá, že spotřebitele rok od roku více zajímá péče o zákazníky a kvalita produktů.

A jak to funguje v praxi?

Banka, případně finanční poradenská společnost se rozhodne udělat průzkum, jak její zákazníci řeší rodinné finance. Z výsledků vyplyne, že nejčastěji hospodaří společně, a tak zavede společný partnerský účet bez poplatků. Klientům tyto podmínky maximálně vyhovují, rychle jich přibývá a spokojenost je na obou stranách.

Módní řetězec si zase může hýčkat své klienty pořádáním VIP eventů spojených se speciálními slevami a zábavou například v podobě focení nově zakoupených outfitů u fotostěny.