Offrecord

Zapojte do svých kampaní blogery

Není to tak dlouho, co se na české marketingové scéně objevil pojem „influencer“. Přesvědčte se, že tomuto pojmu rozumíte správně a inspirujte se, jakým způsobem je vhodně zapojit do svých marketingových kampaní.

Pojem influencer se do světového povědomí zařadil již v polovině minulého století. V té době se samozřejmě neprezentovali na sociálních sítích a svých blozích, ale v televizi a rádiu.

Velmi často to bývaly osoby, které dosahovaly ve svých zaměstnáních nějakého mimořádného úspěchu. Sportovci, politici, herci… Lidé je znali, obdivovali, a proto se velmi snadno nechávali ovlivnit jejich názory (někdy vědomě, jindy podvědomě).

Svět celebrit se rozšiřuje

V dnešní době ale počet celebrit a tím i influencerů rapidně vzrostl. Nejde už jen o líbivé tváře z komerčních televizí. V kurzu jsou internetoví machři slova i videa.

Mnohdy jsou to ti, co svou tvář příliš neukazují a nechodí s kůží na trh. To ale jejich followerům vůbec nevadí. Ať už jejich blogové stránky referují o zdravé výživě, dávají rady pro maminky, nebo se zabývají kosmetikou, své publikum mají.

Jednoduchá cesta ke koncovému zákazníkovi

Influenceři mají dokonalé spojení s koncovým zákazníkem a obsah jejich blogů či videí je často sledován specifickými skupinami, které mohou být perfektním cílem.

Jak uvádí časopis Forbes: „Pravá síla content marketingu spočívá v zaujetí a oslovení pravého publika.“ A právě s tím „pravým publikem“ může být potíž. V byznyse jde obvykle o čas. Výběr správné formy komunikace k oslovení úzké cílové skupiny bývá obtížný a zdlouhavý. Nabízí se lákavá zkratka – influenceři s již vybudovaným a aktivním publikem.

Spolupráce jeden na jednoho

Co tedy vlastně influencer marketing v praxi znamená? Je to, velmi zjednodušeně, vztah, který je utvářen mezi „markeťákem“ a influencerem. Tím může být blogger, youtuber nebo jiná známá osobnost.

Influencer, podle svého uvážení, užije produkt, napíše o něm na blogu, zmíní se v komentářích nebo ho zveřejní ve videu. Podle odhadů se produkt ve spolupráci s influencery dostane také do povědomí lidí, kteří by běžnými komunikačními kanály ovlivněni nebyli. Jinými slovy se tato reklama v dlouhodobém hledisku dostane dál.

Nová země zaslíbená

Influencers marketing je považován za budoucnost marketingových kampaní. Je využíván stále větším množstvím marketingových specialistů a SEO světových firem. Tajemství tkví ve svobodě. Nikdo nemusí mít pocit, že je pod tlakem reklamy. Lidé přicházejí, konzumují obsah a stejně snadno mohou odejít.

Důvěra k influencerům patří

To nejcennější, co influenceři mají, je důvěra followerů. Pokud s někým z nich chcete navázat spolupráci, budete si také muset vzájemně začít věřit. Každý, kdo disponuje určitým množstvím sledujících, si totiž dává velký pozor na obsah, který publikuje.

Nepřistupujte tedy ke spolupráci jako k zajištění snadno podplatitelného promotéra. Oslovte je jako odborníky na získávání přízně vaší cílové skupiny.

Marketing prahne po novátorských přístupech. Publikum začíná být imunní k mnoha reklamním pokusům a tak nezbývá nic jiného, než hledat zajímavější cesty a zkoušet stále nové formy komunikace.