Offrecord

Víte, jak spolupracovat s blogery a vlogery?

Spolupráce s blogery či vlogery je v rámci PR a marketingových aktivit v dnešní době „in“. Máte přehled o tom, jak tato spolupráce funguje, koho z influencerů si vybrat a co mu na oplátku nabídnout?

Užší zaměření, větší vliv

Spolu se stagnací tradičních médií a vzestupem sociálních sítí se firmám stále více osvědčuje spolupracovat při propagaci raději s blogery a youtubery než s velkými vydavatelskými domy. Důvodů je hned několik.

Bloger sice komunikuje s užší skupinou lidí, zato většinu z nich dokáže skutečně oslovit. Důkazem jejich většího zásahu může být i to, že podle aktuálních průzkumů kupuje až 84 procent lidí produkty právě na základě recenzí a hodnocení na blozích nebo Youtube kanálech.

Výběr ideálního blogera

Metody výběru jsou velmi podobné těm, které se dříve používaly při hledání nejvhodnějších médií pro spolupráci. Bloger či vloger by měl dokonale zapadat do konceptu a případně splňovat mnohdy zdánlivě nesplnitelné požadavky klienta.

Jiní blogeři budou užiteční pro malé a střední firmy, další pro velké korporace. Vyplatí se dát si pozor na mylné zaměňování popularity se schopností ovlivnit své followery, jinými slovy není like jako share. Teoretičtěji zaměření blogeři, kteří umí dobře psát, lépe vyzdvihnou benefity jiných produktů než praktičtí vlogeři. Existují už i influenceři, jež hravě zvládají obojí.

Tipy pro spolupráci

Abyste se vyhnuli případným nedorozuměním, je dobré si hned na začátku stanovit a sepsat jasné podmínky a pravidla spolupráce. S vašimi zaměstnanci a obchodními partnery je máte přece také. Články, posty či videa na zkoušku by pak měly být samozřejmostí.

Před zahájením samotné spolupráce a dále v průběhu nezapomeňte na kontrolu Google Analytics, pozornost přikloňte zejména k návštěvnosti vašeho webu. Jedině tak zjistíte, jak aktivita blogera ovlivňuje vaši cílovou skupinu.

Kromě stanovených odměn, ať už v podobě financí, poukázek na vaše produkty, samotných produktů nebo jiné kompenzace nezapomeňte ani na propagaci vašich nových spolupracovníků, tedy přímo jejich blogů nebo účtů na sociálních sítích.

Kromě těchto běžných forem spolupráce vám veřejně známí blogeři mohou pomoct i s mnoha dalšími činnostmi. Třeba s designem produktů, které boudou jistě úspěšné nejen díky jejich kultu osobnosti.