Milovat, na každý pád magické slovo. Lze ho ale vztáhnout na svazek zákazník – značka? Liší se nějak od „obyčejného“ mít rád? Průzkum potvrzuje, že láska spotřebitelů může brandu přinést spoustu benefitů, včetně těch finančních.
Lidé se mohou do značky zamilovat z nespočtu důvodů. Například:
- Pro to, co značka představuje, za čím si stojí.
- Protože poskytuje spotřebiteli zážitky a krásné vzpomínky.
- Naplňuje potřeby, odráží styl a preference zákazníka.
- Stala se součástí života, který chce spotřebitel žít.
- Nemusí se přehnaně snažit (vnucovat), aby ji měl někdo rád.
Společnost FleishmanHillard připravila průzkum, do kterého se zapojilo více než 200 respondentů s cílem lépe pochopit „milované“ firmy a využít výhody této prazvláštní lásky.
-
Jakou roli hrají níže zmíněné faktory?
Spotřebitelé si velmi váží značek, které jim rozumí a také těch, jejichž hodnoty se shodují s jejich vlastními. To jsou hlavní znaky značky, která posunuje vztah z mít rád k milovat. Pozoruhodné je, že spolupráci s celebritami oceňuje a zajímá z tohoto hlediska pouze 25 % z dotázaných.
-
Co jste schopní obětovat?
Více než polovina respondentů, je ochotná za svou milou značku zaplatit více. A stejně tak jsou ochotní svůj nákup odložit do doby, než bude výrobek od jejich milované značky k dispozici. Což je relevantní poznatek například pro výrobce mobilů, jejichž konkurenční výrobky jsou k dispozici prakticky v průběhu celého roku.
-
Souhlasíte s následujícím tvrzením?
Téměř 9 z 10 dotázaných spotřebitelů by doporučilo nejlepšímu kamarádovi spíše značku, kterou milují, než jen oblíbenou značku, kterou mají pouze rádi. A není lepší kamarád do deště než 77 % věrných spotřebitelů, kteří budou svou značku bránit i v době krize, že?
-
Jste ochotní si připlatit?
Více než polovina dotázaných, přesně 56 %, by zaplatilo MINIMÁLNĚ o 25 % více za značku, kterou milují.