Offrecord

Píárista profesionál

42401527 - young creative business people at office

Často se mluví o tom, kam se PR obor posunuje a jak je nutné se přizpůsobit. Rádi bychom ale poukázali na to, že jsou i vlastnosti, které by si každý píárista měl naopak za každou cenu udržet.

Toho se přidrž

EMPATIE

Pracujeme s lidmi. Každý den si musíme udělat obrázek o tom, jak na nás lidé zareagují, co si asi myslí, co cítí, co by si přáli. Tyto úsudky nám pomáhají adekvátně reagovat, někdy i předvídat, přijít se správnou odpovědí ve vhodnou chvíli.

Říká se tomu empatie. Někdo se do druhých lidí umí vcítit přirozeně, jiný se to učí celý život. Aby však naše práce byla profesionální, empatie z ní zmizet jen tak nesmí.

ZVĚDAVOST

Přílišná zvědavost někomu může být osudná, v našem oboru je to ale vlastnost, která nás udržuje ve hře. Ze zvědavosti narušit status quo, stále toužit po dalších informacích a učit se novým věcem, ptát se „co kdyby“ a „proč“!

Zvědavost a správně položené otázky mohou pomoci při zvládnutí krizové komunikace a zároveň vám pomohou udržet proces kreativity.

KURÁŽ

Je běžné, že pomáháme našim klientům vystupovat s odvahou a nebát se ani nových věcí. Abychom ale k tomuto mohli někoho dovést, sami bychom měli udržovat zdravé sebevědomí a odvahu zkoušet nové věci. Všimněte si, že za nejznámějšími a nejúspěšnějšími PR kampaněmi stojí odvahy i risku poměrně dost.

 

Na tom zapracuj

KREATIVITA

Snažte se, aby ve vaší firmě nebyl pouze jeden nebo dva lidé s dobrými nápady a otevřenou myslí. Kreativitu můžete posilovat a trénovat, každý sám za sebe.

Pište povídky nebo krátké příběhy, zkuste napsat báseň. Malujte, tvořte s klidně i s dětmi, skládejte písně, hledejte inspiraci v přírodě i ve shonu měst, na akcích jako třeba TEDx. Nebojte se poznat nové lidi a mějte oči otevřené. Nápady a inspirace se dostaví.

POHÁDKAŘENÍ

Umět dobře předat hlavní myšlenku a zabalit ji do poutavého příběhu je jedna část story tellingu. Podpořte ale svůj příběh také vizuálně, v tom ještě vidíme limity. Nebojte se šokovat, přijít s něčím novým, část slov nahradit obrázky… Neustále své publikum překvapujte a udržujte je napjaté.

Ať už se náš obor vyvíjí jakýmkoli směrem, není od věci přidržet se výše zmíněných 5 bodů. Uvidíte, že se vám ještě budou hodit.