Jak využít story telling při tvorbě obsahu a dennodenní práci v PR agentuře? Ztotožníte se s následujícími 10 radami?
Dobrý příběh vás chytí za srdce. Máte husí kůži, mrazí vás, nebo naopak neudržíte koutky a smějete se. Vtáhne vás do jiného světa a nechá prožít neopakovatelný zážitek. A samozřejmě, dobrý příběh prodává.
Toho se v PR oboru často využívá. Ne vždy se ale podaří vytvořit poutavý příběh, který by přivedl klíčové sdělení klienta k životu.
-
V jednoduchosti je krása
Nad prázdnou stránkou dokumentu rovnou zapomeňte na komplikovaná, krkolomná souvětí. Telenovely už nejsou v módě. Neunavujte čtenáře nekonečnými zápletkami.
-
Srozumitelně
Ujistěte se, že vašim výrazům porozumí opravdu každý. Čeština je překrásný jazyk a není nutné používat jen omezenou slovní zásobu a primitivní výrazy. Texty ale zbytečně nekomplikujte. Snažte se propojit čistotu s hloubkou textu.
-
Čím jste jiní?
Mezi konkurencí a přívalem informací vaši cílovou skupinu bude zajímat, čím vynikáte? Nezapomeňte zdůraznit všechny přednosti.
-
Proč by je to mělo zajímat?
Jakkoli krásný text a příběh máte, zdůrazněte, proč ho vlastně sdělujete. Ujistěte se, že si po přečtení nebo zhlédnutí vašeho obsahu čtenář jen tak neřekne: „Super, hezký, a co já s tím?“
-
Nevyzraďte hned všechno
Lidé milují překvapení a tajnůstkaření. I váš příběh může mít 13. komnatu. Něco, co čtenáře motivuje dočíst až dokonce. Úplně všechno nemusíte prozradit v prvních větách.
-
Obrázek vydá za tisíc slov
Fotoseriál, video, infografika, komiks, cokoli vás napadne a co udělá obsah poutavější. Zkontrolujte jen, aby vizuály a text byly ve vzájemné harmonii a souladu. Když zvolíte poutavý obrázek, který ale minimálně souvisí s textem, zbytečně tím shazujete svou zprávu.
-
Nejste středem vesmíru
Stejně jako v reálném vztahu, nejde mluvit jen o sobě. Co jste dokázali, jak jste báječní, co plánujete. Snažte se svůj příběh co nejvíce přiblížit i svému publiku. Dát jim pocit, že jsou nebo že mohou být součástí toho, co prezentujete.
-
Naučte se naslouchat a přizpůsobit se
Měli jste komunikační plán pečlivě připravený, ale změnily se okolnosti? Reagujte na aktuální události a podněty z okolí.
-
Mohou příběh převyprávět?
Myšlenka, kterou pošlete do světa, by měla být poutavá a snadno předatelná. Není nic lepšího, než když se váš příběh mezi lidmi začne šířit dál.
-
Nechte je mluvit
Ne všechno musíte vymýšlet sami. Život sám píše příběhy. Mějte oči i uši otevřené a naslouchejte zákazníkům, čtenářům, posluchačům… Často vám to, co chtějí slyšet, řeknou vlastně sami.