Květnové změny v českých médiích
Nejdůležitější květnovou událostí českého mediálního světa byl masový exodus redakcí dříve spadajících pod vydavatelství Mladá Fronta do holešovického pivovaru. Deník E15, Strategie či web Živě.cz byly přestěhovány na ulici Komunardů, kde kromě Czech News Center sídlí i dceřiná společnost Czech News Invest, která tituly zakoupila.
Po posvěcení antimonopolním úřadem jsou nyní tituly postupně integrovány do CNC a tak se i tento měsíc bude nést ve znamení neustálého přepisování kontaktů mnoha významných novinářů – z koncovek mailů jim totiž už v dubnu vymizelo @mf.cz a bylo nahrazeno @cninvest, které bude opět změněno na (snad už finální) @cncenter.cz.
Portfolio vydavatelství Mladá fronta se povážlivě smrsklo a v MF nyní dochází k profilaci nové strategie. Nejvýraznější změnou, která by mohla naznačit budoucí vývoj ostatních titulů, je nová podoba časopisu Euro – vlajkové lodi MF. Ekonomický týdeník má moderní minimalistický design, dva nové zástupce šéfredaktora (Zdeněk Fučík a Tomáš Jeník) a zavedl bezplatný denní newsletter. Zároveň chystá čtvrtletník Euro Esence – Pražský magazín, který bude vycházet v čínštině a bude čínským podnikatelům představovat české reálie a podnikatele.
Publicisté Miroslav Motejlek a Petr Skočdopole opustili projekt Motejlek.com a spustili stránku MotejlekSkočdopole.com.
Titul s prodlouženým názvem a jinou vlastnickou strukturou bude fungovat na totožné bázi jako předchozí projekt. Předplatitelům bude nabízet informace z českého a slovenského byznysu či žebříček s nejbohatšími lidmi obou zemí.
MAFRA připravuje dva nové lifestylové tituly pro ženy. Na vzniku čtrnáctideníku a měsíčníku pracuje bývalá šéfredaktorka Rytmu života Jiřina Pavlíková a Lucie Černá (dřívě Bauer, Sanoma). Čtrnáctideník by měl konkurovat Ženě a život, měsíčník bude odpovědí MAFRY na Marianne. Pracovní názvy jsou Můj život a Můj svět – ano, opravdu jen pracovní.
Škatulata v pohybu
Karin Vedrová povede od července časopisecké vydavatelství Bauer Media, kde nahradí Alenu Černou.
Na mediální scénu vstoupil Roman Kohout jakožto nový ekonomický ředitel Českého rozhlasu. Kohout dříve působil jako finanční ředitel společnosti Auto Corson, či jako manažer ČSOB a PPF.
Bývalý šéf Mafra Slovakia Vladimír Mužík nastoupil do české pobočky Mafry. Na starosti bude mít sjednocení videotvorby vydavatelství, které videa publikuje v rámci projektů iDnes.cz, Playtvák.cz a Óčko TV.
Překvápko měsíce
Print is dead. Tuto větu slýcháme takřka neustále a kromě kvalitních online titulů nás v tom utvrzují také influenceři, kteří se v digitálu cítí jak ryba ve vodě.
Jeden z nejvýznamnějších českých youtuberů Jirka Král se však zachoval punkově a vydal první číslo svého měsíčníku Jirka. Komiksový „rodinný“ časopis nás provede Jirkovým každodenním životem, napínavými zážitky a dramatickými okamžiky ze života vlogera. Tištěné selfpromo je navíc „úplně bez reklam“ – printové reklamy jsou přeci taky „dead“.
Konec dětstké hravosti tak vrcholí tím, že poeticky nazývané Ábíčko a Brávíčko ve školních lavicích nahradí něco tak prozaického, jako Jirka. Petra, Nicol či Stejk jsou v pořadí.
Vložte komentář