Offrecord

Čeští blogeři mají úspěch

46746686 - photography focus camera view concept

Blogeři mohou být přínosem marketingových kampaní. V současnosti s nimi počítá stále více firem. V zahraničí se tato forma spolupráce stala velmi populární. Jak je tomu u nás?

I Česko má své vlastní influencery. Jsou jimi lidé, kteří se proslavili svými blogy, videi či zajímavými statusy na sociálních sítích. Orientují se většinou na určitý obor a cílovou skupinu. Jejich sláva mezi followery se mnohdy rovná oblíbeným hercům a zpěvákům.

Infleunceři nemusí být pouze jednotlivci. Ovlivňovat mohou organizace, autoři publikací, nebo ikony sociálních sítí. Jejich sledovatelé se pak nespokojí jen se zajímavým obsahem, ale rádi se jimi nechají ovlivnit. To je třeba případ úspěšné kampaně české CocaColy.

Dva čeští influenceři úspěšně propagují CocaColu v Paříži

Celosvětově známá limonáda se s českými influencery spojila již v minulosti. Současná kampaň, „Taste the feeling“, se objevila na sociálních účtech dvou českých infleuncerů. Na konferenci do Paříže odjeli Johny Machette a Teri Blitzen, aby reprezentovali českou část kampaně. Díky jejich popularitě je online sledovalo více než dvacet tisíc uživatelů.

Johny a Teri publikovali své zážitky na většině dostupných sociálních sítí. Jejich příspěvky sklízely slávu na Twitteru, Facebooku, Instagramu, Periscope a Snapchatu. Česká CocaCola, jako první v Evropě, rozjela s influencery Snapchat. Ten získal jedenáct tisíc nových fanoušků.

Teri Blitzen přivezla z Francie prvenství v popularitě své fotky na Instagramu. S hashtagem #Tastethefeeling získala 31,2 tisíc liků a 287 komentářů. To nedokázaly překonat ani zahraniční sociální špičky.

Autor: Teri Blitzen, Instagram

Trička s ViralBrothers se prodávají snadno

Kampaň s influencery odstartovala i značka Trikátor. Ta využila popularity ViralBrothers, kteří svými vtipnými videi na Youtube baví celé Česko. Erik a Čeněk vyčnívají jak svým moravským přízvukem, tak specifickým humorem. Kluci začínající s videi souhrnně nazývanými „Debilní kecy…“, se dneska pouštějí i do moderování nebo natáčení závažnějších témat. V tričkách firmy Trikátor!

Popularitu influencerů zajišťují i webové stránky

Vývoj trhu s influencery se dotýká i celého sociálního rozhraní a nových aplikací. Stát se vlivným pomáhá několik webových stránek. Například About.me, kde si můžete spojit všechny své sociální účty a blogy do jednoho. Podobnou službu nabízí i konkurenční Flavours.me.

Vyhledávání influencerů je předmětem businessu

Pro marketingové a PR specialisty je připravena Internetová stránka Traackr.com. Stránka je v angličtině, ale měla by fungovat i na tuzemském trhu. Tato placená služba vyhledá propagátory ve vašem oboru, pomůže vám se s nimi spojit a udržovat pozitivní vztah. Commun.it je zase služba, která vyhledává uživatele s vysokým počtem fanoušků na Twitteru.

Pokud ke své kampani nepotřebujete profesionální služby, stačí použít Google. Služba Google Alerts je zdarma. Zde si můžete nastavit i klíčová slova. Google vám pak zašle notifikaci vždy, když se na webu objeví vámi zvolené výrazy. Stejně se dá na Twitteru nebo Instagramu vyhledávat podle hashtagů.