Univerzální sociální síť a blogovací systém s možností vkládat text, fotky, odkazy, video i zvuk. Svůj profil navíc můžete maximálně přizpůsobit svým potřebám i vkusu.
Tumblr baví generaci Z
Tumblr je na scéně sociálních sítí poměrně dlouho. Jeho začátky můžeme vystopovat až do roku 2007. O to překvapivější je, že o tento propracovaný systém mikro blogů jeví zájem stále více mladých lidí.
Odpověď může být právě v celém konceptu. Můžete sdílet i sledovat v podstatě cokoli, co vás napadne. Chcete se zaměřit na videa? Žádný problém. Dáváte přednost fotkám, hudbě nebo psaní? Vše je dovoleno. A to prostě frčí. Čím větší prostor a možnosti, tím líp.
Blogování je IN
Známí blogeři jsou dnes pro teenagery v podstatě celebrity, ke kterým vzhlíží. Proto je pro ně cool vytvořit si vlastní mini blog. Stejně jako jejich idol. Vlastní obsah pak mohou vidět všichni jejich kamarádi a spolužáci.
Na druhou stranu je velmi snadné odebírat obsah jiných lidí a sledovat mini blogy umělců, hudebníků, designérů a podobně. Co a koho budete sledovat, si můžete zvolit v podstatě ihned po prvním přihlášení a pak kdykoli upravovat. A z navrhovaných profilů si vybere si opravdu každý.
Snadné úpravy pro začátečníky i pokročilé
Už snad všichni jsme si zvykli, že jakýkoli svůj profil můžeme alespoň trochu upravit. Tumblr je v tomto ohledu ale dál než všechny ostatní sítě.
Můžete změnit svou profilovou fotku, ale také tvar profilové fotky, případně ji nemusíte vůbec zobrazovat. Poté můžete změnit úvodní fotku a změnit barvu pozadí vaší zdi. Svou stránku – respektive mini blog si můžete i libovolně nazvat a název blogu se nemusí shodovat s přihlašovacím jménem. Je to fajn? Tumblr ale jde ještě více do hloubky!
Své stránky – blogy zde můžete upravit poměrně rychle pomocí HTML kódů nebo si pro svůj mikro blog vytvořit vlastní doménu. Možná se tak už několikrát stalo, že jste četli něčí blog zřízený přes Tumblr a ani jste to nepoznali. My ostatní, kteří HTML kódování neholdujeme si můžeme vybrat z mnoha šablon a svůj blogísek taky vyšperkovat.
Reklamy neobtěžují
Například Facebooku je často vytýkáno, že kanál příspěvků máte doslova vytapetovaný reklamními příspěvky. Ty se vám zobrazují stále a nezávisle na tom, jestli chcete nebo ne. A Instagram v tomto ohledu také není pozadu.
Na Tumblru sice fungují sponzorované posty, ale rozhodně na ně nenarazíte v takové míře jako u ostatních sítí. Proto budete mít pocit, že Tumblru záleží více na běžných uživatelích – NA VÁS, než na penězích z reklamy.
TUMBLR V KOSTCE
Oficiální spuštění: únor 2007, v roce 2013 síť koupila společnost Yahoo!
Vznik názvu: Tumblr je odvozený od slova tumbleblog, které označuje krátkou formu blogu
Počet uživatelů: v roce 2016 je počet uživatelů téměř 300 milionů
Návštěvy za měsíc: cca 500 milionů
Možnost reklamy: ano, sponzorovat textový post, fotopost, videopost nebo sponzorovat celý den, nic není problém
Když sesumírujete všechna pro a proti, zjistíte, že Tumblr je skvělé online místo, kde můžete trávit svůj volný čas. A nejen to. Již několik značek objevilo jeho kouzlo. Sponzorované příspěvky využívá společnost Nike, Starbucks, Coca cola nebo třeba Siemens. A vůbec jim při tom nevadí, že spousta lidí má problém srozumitelně vyslovit i název této sítě. Hlavně, že má úspěch.
A co vaši klienti, myslíte, že by šli do kampaně na Tumblru?