Tento nástroj může pomoci v šíření a konzumaci vašeho obsahu. Využijte toho, že v Česku se ve velkém tyhle články teprve rozjíždí, získejte náskok. Zalívat vroucí vodou ani čekat 5 minut u těchto instantních článků nemusíte.
Stručně a jasně
„Služba, která umožňuje tvořit žijící a dýchající články, v nichž jde o mnohem více, než o pouhá slova.“ okomentoval Instant Articles Shezad Morani, kreativní ředitel NBCNews.com. Jde o vylepšení mobilní aplikace Facebook. Nyní mohou velké vydavatelské domy, malá vydavatelství nebo třeba blogeři publikovat své články přímo skrze platformu Facebooku.
Nevídaná rychlost načtení a atraktivní zpracování těchto článků si získávají velkou pozornost u uživatelů. Naopak příjmy z reklamy, efektivní čísla statistik anebo nový plugin propojující WordPress a Instant Articles, lákají vydavatele.
Proč „instantní články“ vznikly?
Taky nemáte rádi, když musíte čekat, než se vám otevře odkaz na web sdílený na Facebooku? Nebaví vás pak složitý návrat do kanálu příspěvků? A nedej bože, když se vám načte stránka, která není responzivní pro mobilní zařízení!
Dnes je i pár desítek vteřin čekání nebo hledání pro uživatele nepříjemné, proto Facebook přišel s řešením. Publikace článku přes Instant Articles umožní jeho bleskové načtení, protože je uložený na Facebookové platformě a nikoliv na vašem webu. Tyhle články označené ikonkou blesku zpříjemní čtenáři i návrat zpět do kanálu příspěvků – je totiž potřeba jen jediný tah zpět. Protože je vylepšení určené přímo pro mobilní aplikaci, všechny články jsou přizpůsobené čtení na mobilu, a navíc výhody mobilního zařízení využívají naplno.
Vizuál prodává
To je pěkně barevné a krásně se to hýbe! Nebudeme si nic nalhávat – vizuální vjemy nás všechny fascinují od dětství. A lidé z Facebooku to ví. Věnovali proto velkou pozornost tomu, jak články z jejich nové služby budou vypadat. Postupně vzhled a funkce vyvíjeli a dnes už můžete do článků kromě fotek přidávat i interaktivní mapy nebo automaticky přehrávaná videa. Rychlost načítání a vizuální podmanivost zvyšuje podle Facebooku údajně sdílení příspěvku až o 30 %. Na své si přijdou všichni hračičkové – fotky nebo mapky si můžete doslova vychutnávat pomocí různých pohybů s telefonem, mrkněte na video.
Strategický tah
Samozřejmě, že když už Facebook něco zavádí, myslí také na sebe. Instant Articles mohou být velkým hráčem v „boji“ proti Googlu. Toho se modrý tým snaží docílit přes reklamu. Nabízí vydavatelům více než férovou nabídku: pokud si reklamu na své instantní články seženete sami, máte 100 % výdělku, pokud reklamu necháte na nás, vezmeme si sympatických 30 %.
Ve spojení s velmi poutavou formou, jakou jsou Instant Articles naformátovány, je to pro mnoho vydavatelství efektivní vábnička. Facebook už tak pouze neshromažďuje odkazy na články z webů, ale sám pro články poskytuje prostor. Místo otevírání článku na klasických webových stránkách, kde jsme tradičně mohli vidět AdSence reklamu, se teď při otevření Instant Articles setkáme pouze s Facebook Ads. A vzhledem k tomu, že AdSence je lukrativní částí byznysu Googlu, je s rostoucí publikací Instant Articles dost možná ohrožena.
Po světě už Instant Articles využívají třeba National Geographic, The New York Times nebo BuzzFeed, u nás spustila v květnu službu například Česká televize a také Offrecord.cz. Zkuste se podívat, jak články vypadají, jak vám vyhovují a potom zvažte, jestli by se taková služba nehodila i vaší stránce. Nás Instant Articles baví!