Mezi nejslavnější sociální sítě tak úplně nezapadá. Se 100 miliony uživateli ale platforma Pinterest stále vede jako zdroj nápadů a inspirace.
Je Pinterest také sociální síť?
Ačkoliv za ni oficiálně považována není, obsahuje veškeré její znaky. Stejně jako u ostatních je nutné zalogování. Poté neomezeně vytváříte svůj profil, sdílíte, vytváříte kolekce obrázků a fotografií, lajkujete, komunikujete a přidáváte si přátele. Můžete sledovat jednotlivce, značky i obecné kategorie. Jako jeden z mála v listopadu loňského roku přidal mezi své funkce vizuální vyhledávání.
Je ale i perfektním žroutem času. Můžete si být jisti tím, že narazíte na něco, do čeho se vyplatí investovat minimálně dalších „pět minut“. Ať žije prokrastinace na sociálních sítích!
Jediné co chybí je online chat, který ale částečně nahrazují soukromé zprávy.
Snadné fungování
Pinterest je vizuální síť, to znamená, že její obsah tvoří pouze obrázky. Prostřednictvím osobního profilu vytváříte takzvané Boards, tedy online nástěnky, na které soukromě nebo veřejně umisťujete vlastní nebo cizí obrázky – Piny. Další možností je převzetí obrázku od jiného uživatele – tzv. Repin.
Pro zjednodušení ukládání Pinterest poskytuje funkci Pinit bookmarklet, tedy tlačítka umístěného na liště prohlížeče, pomocí kterého se obrázek z vybrané webové stránky jednoduše uloží rovnou na vaši nástěnku.
Hlavní stránka vytvoří po přihlášení feed nejnovějších příspěvku stránek, či lidí, které sledujete.
Zdroj nápadů
Díky výborné organizovanosti kategorií, rychlému vyhledávání, jednoduchému ovládání, dohledatelnosti zdrojů a nepřeberné škály nápadů je Pinterest v tomto směru nejvužívanějším zdrojem inspirace pro mladou generaci.
Ne nadarmo je označován jako celosvětový katalog nápadů.
Co uvařit, obléct, jak se zabavit, zařídit byt, nebo co dělat o víknedu? Zdlouhavé vyhledávání na googlu je passé. Pintrestu stačí jedno klíčové slovo a zasype vás nesčetným množstvím obrázků a návodů, jak na věc. Svou kreativitu navíc můžete sdílet I s ostatními.
Pinterest prodává!
Zdroj inspirace je jen jedna z možností jak Pinterest využít. Základem reklamní kampaně je založení firemního účtu. Uveřejněné fotografie produktů se sami šíří současně s původní informací (například webovou stránkou) pomocí Repinů. Největší efektivitu kampaní na Pinterestu hlásí eshopy s jídlem, módou, módními a bytovými doplňky i kosmetikou.
Firemní účty jsou často propojovány s Facebookem a Twitterem, možnost šíření jejich obsahů pak nemá hranic.
Pinterest bourá soupeře v počtu online nakupujících. Právě díky vizuálnímu základu velmi dobře podporuje prodej. Podle výzkumu 55% internetových uživatelů americké populace vyhledává zboží k nalezení a nákupu zboží právě přes Pinterest.
Nabírání na velikosti
Do dubna Pinterest umožňoval americkým firmám umístit placenou reklamu. Nyní tuto možnost globálně rozšiřuje. Další zemí je Británie, po ní by měly následovat take Austrálie, Kanada a Irsko.
V létě tohoto roku koupil webovou službu Instapaper, která svým uživatelům umožnuje ukládání článků k pozdějšímu přečtení. Podle vyjádření spolešnosti by se ale i přesto měla dále rozvíjet jako samostatná aplikace.
Koncem října spustil také novou funkci “Pin Collective” která propojuje značky s tvůrci obsahu, odborníky v nejrůznějších oblastech. Firmy nyní mohou oslovit vybranou skupinu tvůrců (vydavatele, nezávislé umělce nebo celé agentury zabývající se obsahem) a požádat je o pomoc s vytvořením zajímavého, osobitého contentu, který zapadne na platformu.