Máte Snapchat?
Ještě před pěti lety sotva kdo věděl, co to je. Dnes je ale všechno jinak! Ten, kdo sociální síť s ikonkou ducha nepoužívá, pro stále více lidí může vypadat jako neandrtálec, případně stará škola. Jak jste na tom vy?
Ze sociální sítě určené pro zkrácení dlouhé chvíle a pobavení teenagerů se stal jedním z důležitých marketingových nástrojů, který využívá stále více firem. Aktuální počet všech jeho uživatelů se odhaduje asi na 200 milionů, z toho 100 milionů denně aktivních. Není příliš překvapující, že mezi uživateli stále převládají mladí lidé, ale proč právě toho faktu nevyužít? A kdo ví, během několika let se i věkový průměr „snapchatistů“ může výrazně změnit.
Čím je jiný?
Kouzlo Snapchatu tkví v mizení nahraných fotografií a videí během několika vteřin, maximálně hodin. I když to může znít jako hloupost a nevýhoda, tuto unikátní vlastnost lze využít. Komunikujete s lidmi totiž jako v reálu.
Pomocí funkce My Story lze nahrát obsah, který followeři uvidí pouhých 24 hodin. Za tu dobu se k němu ale mohou vrátit, kolikrát chtějí. Firma nebo značka tak ukazuje, že také prožívá každodenní příběhy a nestydí se o ně podělit s těmi, kteří o to stojí. Prostřednictvím My Story je tedy možné dostat se k cílové skupině blíž a vytvořit si s ní silnější vztah, než je tomu v případě jiných sociálních sítí.
A co dál?
Novinkou Snapchatu je funkce Discover. Slouží pro partnerská média Snapchatu jako prostor k uveřejňování toho nejlepšího z jejich obsahu. I tady veškeré příspěvky zůstanou pouhých 24 hodin.
Možností využití je ale daleko více. Některé značky na Snapchatu startují svoje kampaně, jiné živě vysílají, další firmy tímto způsobem dokonce zkoušejí hledat zaměstnance nebo spolupracovníky. Například v oblasti módy bývá tato platforma využívána k prezentaci kolekcí. Byli byste překvapení, že mezi „snapchatisty“ patří i tak renomované značky, jako například Burberry.
Sociální sítě v praxi reálně fungují jako sítě a různě se propojují. Pokud tedy se Snapchatem začínáte a chcete se o něm dozvědět co nejvíce, můžete se přidat do nejrůznějších Facebook skupin, kde se řeší hlavně praktické zkušenosti s touto platformou.
Snapchat rozhodně není nudná záležitost a zaslouží si vaši pozornost. Jeho možnosti ještě zdaleka nejsou vyčerpány.
Vložte komentář