Prisma se opravdu vyšvihla a aktuálně je jedna z nejstahovanějších aplikací z App Store i Google Play obchodu. Podívali jsme se jí na zoubek.
Čím je jiná?
Možná si řeknete, že takových těch appek, které vám nějak přetvoří (znetvoří) původní fotku je už dostatek. Proč tato strhla takovou pozornost?
Originalita spočívá v tom, že Prisma předělá jakoukoli fotku ve stylu známých uměleckých děl, malířů, grafiků i stylů. A taky značek, byť to není na první pohled tak zřetelné. Ano, každý tedy může velmi snadno z fotky svého obličeje vytvořit pop artový obraz jako od Roe Lichtensteina nebo fotku přítelkyně proměnit ve stylu Pabla Picassa a jeho obrazu Tete d’une Femme Lisan.
Po technické stránce je aplikace schopná, lépe řečeno její servery, detailně analyzovat fotku a aplikovat vybraný filtr. Fotka se dále upravovat nedá, můžete ji maximálně oříznout nebo otočit, i tak ale úpravy baví.
Není to trochu málo?
Tím, že je počet filtrů omezený – zatím je jich necelých 30, lze předpokládat, že bez další snahy by popularita aplikace zase rychle klesla. Ruská Prisma ale slibuje i další vychytávky. Spoluzakladatel celého projektu Alexei Moiseenkov již potvrdil, že v brzké době by aplikace měla být schopná, podobným způsobem jako fotky, upravovat i videa.
Spekuluje se také o podpoře 360° fotografií nebo o přidávání dalších filtrů.
Slabé stránky
Vytýkáno aplikaci občas bývá to, že úprava (odeslání na server, úprava a poslání zpět) trvá desítky vteřin, což je v dnešní online době prostě nekonečně dlouho. Uvidíme, jak se Prisma s tímto trablem popere.
Vývoj technologie pro úpravy videa a jeho finální testování aplikaci také trvá poměrně dlouho a všichni mají strach, že až funkce spatří světlo světa, budou úpravy do filtrů trvat ještě déle než u fotek.
Navíc konkurence nikdy nespí, takže už vznikají aplikace, které se nesporně Prismou inspirovaly. Jednou z nich je například aplikace Aristo, která velmi podobným způsobem zpracovává videa se kterými se Prisma zatím nevytasila.
Picasso, Mondrian a… Palmolive?
Na úspěšné art Prisma vlně se ale obratem svezly i některé značky. I když to možná není na první pohled tak zřejmé, dva z filtrů nejsou striktně umělecky zaměřené, jak by se mohlo zdát.
Filtr, s názvem #GettUrban, se sice nese, řekněme, ve stylu urban art, ale stejně tak dobře propaguje oblíbené černé taxíky, které jezdí v New Yorku, Londýně, Moskvě nebo třeba v Jeruzalému. A jejich aplikace se jmenuje Gett.
Další umělecko značkový filtr nese název Impression. Na jeho ikonce uvidíte záplavu květin a také logo celosvětově známých sprchových gelů, šamponů či tekutých mýdel Palmolive. Když filtr použijete, opravdu navodí dojem impresionistických obrazů. Co však má společného Palmolive a impresionismus je nám trošku záhadou.
I když Prisma nese spoustu příležitostí i nedostatků, je to zkrátka aplikace, která zaujala. Takže celkově palec nahoru a těšíme se, kam se ještě posune a zda jejího potenciálu využije vícero značek.