Offrecord

5 důvodů, proč je Twitter ideální pro racionální sdělení

Twitter má řádově menší cílovou skupinu, než Facebook. Nenajdete na něm tolik fotek jídla jako na Instagramu, neseženete tu práci jako na LinkedIn. A už dávno není Twitter cool u mladých, na to mají Snapchat. Přesto je to oblíbená sociální síť novinářů, politiků, silných osobností i společností, které mají co říct.

Tady je pět důvodů, proč by pro vás mohl být Twitter zajímavý. Pokud vaše kampaň nese trochu složitější sdělení, než roztomilé video s koťátky.

1. Cílová skupina

Klaboseni.cz uvádí něco přes 200 tisíc uživatelů z Česka a Slovenska. Pokud to srovnáme s miliony Facebooku, nebo i více než 600 tisíci, kterými se ohání LinkedIn, je to poměrně málo. Navíc na rozdíl od nových, vizuálních sítí pro mladé, nevykazuje Twitter ani potřebnou dynamiku růstu. U nás přibývají desítky tisíc uživatelů za rok, globálně síť spíš stagnuje.

Na Twitteru ale najdete přední české novináře a komentátory, redakce českých i světových médií, ředitele velkých společností i osoby aktivní v politickém životě.

2. Důraz na informační hodnotu a otevřenost

Zatímco na Facebooku je většina sdělení určených přátelům, na Twitteru jsou z podstaty věci určena světu. To ovlivňuje nejen jejich příjemce, ale i tvůrce. Nedá se říct, že na Twitteru není žádný neužitečný balast, ale průměrná hodnota sdělení je vyšší. Ze všech masových sociálních sítí je Twitter nejcitovanější v médiích a je často používán jako zdroj informací pro jejich další zpracování.

3. Zachování časové souslednosti

Twitter řadí zprávy chronologicky. To je klíčové nejen pro případnou krizovou komunikaci, ale i pro vedení jakýchkoli kampaní, které mají víc než jednu část. Jednotlivá sdělení se nebudou navzájem předbíhat a uživatelům se náhodně nezobrazují několik dní staré zprávy. V poslední době sice probíhají experimenty s algoritmem řazení, ale naštěstí se zatím omezují na sekci „Zatím co jste byli pryč“.

4. Virální zásah

Na Twitteru stále platí, že je dobré mít vysoký počet sledujících. Každou zprávu, kterou pošlete, totiž uvidí všichni vaši followeři, kteří mají v tu chvíli Twitter zapnutý. U Facebooku musíte platit za jakýkoli zásah.

Na rozdíl od Facebooku nejsou uživatelé izolovaní v neprostupných bublinách svých sociálních kruhů, ale jsou pravidelně vystavování zprávám zvenčí. Díky systému retweetů, tj. předávání zpráv dál mimo okruh původního tvůrce, se mohou silná sdělení efektivně šířit. A to často i čistě textová sdělení, bez náročné grafické produkce.

5. Očekávání uživatelů

Na Facebooku vládne zábava, emoce, u Instagramu důraz na vizuál a u Snapchatu (kdo ví?) nejspíš simulace reálné, živé konverzace. Na škále mezi zábavou a informací je Twitter nejblíž tradičním médiím. Převládající nastavení mysli běžného uživatele Twitteru je „Chci být v obraze. Chci vědět, co je nového“.

Pokud máte zajímavý příběh, který má charakter aktuality, bude rezonovat s myšlenkovým rozložením průměrného uživatele Twitteru. Ten ocení racionální podstatu sdělení. A možná si ji i zapamatuje. A řekne jí dál.